Marketing in 10 lectii
Importanta planificarii

    Ca sa intelegi cat de importanta este planificarea (atat profesionala cat si cea personala) iti voi reda o poezie: se numeste Simetrie si este scrisa de Marin Sorescu.


Simetrie

Mergeam aşa,
Când deodată în faţa mea,
S-au desfăcut doua drumuri :
Unul la dreapta,
Şi altul la stânga,
După toate regulile simetriei.

Am stat,
Am făcut ochii mici,
Mi-am ţuguiat buzele,
Am tuşit,
Şi-am luat-o pe cel din dreapta
(Exact cel care nu trebuia,
După cum s-a dovedit după aceea).
…………………………………..
M-am târât ce m-am târât,
Şi deodată în faţa mea
S-au deschis larg două drumuri.
"V-arăt eu vouă !" - mi-am zis -
Şi-am apucat-o tot pe cel din stânga,
În vrăjmăşie.
Greşit, foarte greşit, cel din dreapta era
………………………………………
Acum merindea îmi e pe sfârşite,
Toiagul din mână mi-a-mbătrânit,
…………………………………
Ciolanele mi s-au tocit de pietre,
Scârţâie şi mârâie împotrivă-mi,
C-am ţinut-o tot într-o greşeala...

Şi iată în faţa mea iar se cască
Două ceruri :
Unul în dreapta.
Altul la stânga.
.
                                                                                    Marin Sorescu

    Sorescu scrie despre viata, alegeri si oameni.

    Viata o construim singuri prin drumurile pe care chibzuim sa apucam. In povestea lui Sorescu omul stie ca este un drum gresit si totusi insita….pana in final….cand tot trebuie sa aleaga: rai sau iad?
Poezia reflecta din pacate realitatea. Multi dintre noi cotim stanga cand trebuie sa facem dreapta sau invers si lucrul asta ne afecteaza intreaga viata.
Aici intervine planificarea. Cand ajungem la o rascruce trebuie sa ne oprim, ne odihnim, fumam o tigara, bem o cafea si analizam fiecare caz in parte.
Ce se intampla daca optez pentru dreapta?
Ce se intampla daca optez pentru stanga?
Dupa analiza celor doua posibilitati se ia o decizie profitabila.

    A planifica  inseamna a stabili relatia optima intre resursele disponibile (capacitati) si mediul extern in care se deruleaza activitatea (oportunitati).

Clasificarea planificarii:
a)dupa orizontul de timp la care se refera:
    • planuri pe termen scurt (pana la un an, numite si planuri operationale);
    • planuri pe termen mediu (pe 2-3 ani, orienteaza activitatile din perspectiva investitiilor);
    • planuri pe termen lung (3-5 ani)

b)dupa obiectul la care se refera :
    •  plan orientat catre intreprindere , catre companie – vizeaza planul general al companiei
ex.planul de marketing pe anul 2005 al firmei Webmaster SRL Bucuresti
    •  plan orientat catre produs – se refera la produs
ex.planul de marketing pentru pampers, pentru cremele cosmetice
    •  plan functional de marketing (pe domenii) :
        -    plan de distributie – alegerea intermediarilor
        -    plan de publicitate – promotii, diverse forme de publicitate (tv, mass-media, radio)
        -    plan privind cresterea vanzarilor – reduceri de pret, promotii, concursuri
Cauta