Excel prin exemple
Introducere
Cum intram in programul Microsoft Excel?





Este un program de calcul tabelar. Tine evidenta mai multor date (numerice, de tip text, calendaristice etc.) si realizeaza diverse operatii cu acestea.

Cunoasterea ferestrei Excel :


Bara de titlu

Este bara superioara, pe fond albastru, unde apar numele fisierului si al programului.



Bara de meniuri
Este bara inferioara barei de nume, in care se gasesc principalele optiuni ale programului (Ex: File, Edit, View…). Prin activarea fiecarei optiuni se vor vedea si suboptiunile programului (Ex: File/New, Open, Close…). Cele mai folosite suboptiuni se gasesc sub forma de scurtaturi in urmatoarea bara.



Bara de unelte (instrumente):

Bara de unelte (toolbar, sau bara de utilitare) este un instrument intalnit si in alte aplicatii Windows. Chiar aplicatia My Computer are o asemenea bara. In esenta, o bara de unelte contine butoane care, prin actionarea cu mouse-ul, indeplinesc o functie pentru care au fost destinate. Functiile indeplinite de butoane se regasesc, in general, intre optiunile sau suboptiunile disponibile in meniuri. Principalul avantaj al utilizarii butoanelor de pe o asemenea bara de unelte este accesul rapid. In plus, functionalitatea butonului poate cuprinde mai multe optiuni sau suboptiuni succesive, des folosite, a caror indeplinire prin utilizarea meniurilor ar dura mai mult. (Ex: New, Open, Print…)


Bara de formule

Se afla ca pozitie sub bara de instrumente si foloseste la introducerea formulelor si a functiilor in celule.

Bara de stare a aplicatiei:

Aceasta zona prezinta, pe parcursul lucrului, o serie de informatii privind starea mediului Excel si a documentului curent. De exemplu, pe bara de stare este indicat faptul ca tasta NumLock este activa (NUM), adica apasarea oricarei taste numerice din grupul din dreapta va avea ca efect scrierea unei cifre.
Daca tasta NumLock nu este activa, tastele vor indeplini celelalte functii inscrise pe ele.

Rigla verticala

Este pozitionata in dreapta si arata pe verticala, pozitia noastra in document.
Are doua sageti, una superioara si una inferioara, care permit prin actionare, inainterea in document, intr-un sens sau in celalalt.
Pe rigla verticala exista un buton care permite accesul rapid la pagina dorita.

Rigla orizontala
Este pozitionata in partea inferioara a ferestrei si permite, prin cele doua sageti, parcurgerea documentului pe intreaga sa latime, in special atunci cand documentul nu este vizibil pe toata latimea sa.

Foaia de lucru
Initial, un document are trei foi de lucru aratate deasupra barei de stare. Foile de lucru se pot redenumi (click drepta cu mouse-ul, Rename), se pot sterge (click dreapta cu mose-ul, Delete), se pot muta intr-o alta ordine (click stanga cu mouse-ul, tinut apasat si translatat), sau introduce altele noi (click dreapta cu mouse-ul, Insert, OK).

Fisierul excel este un registru cu foi electronice de calcul (Sheet). O foaie este organizata in linii (1,2,3…) si coloane (A,B,C…)
La intersectia unei linii cu o coloana se formeaza celula. Toate casetele dreptunghiulare de pe foaie sunt de fapt celule. Fiecare celula are un nume (adresa sau referinta de celula) cum ar fi: A2=celula aflata la intersectia coloanei A cu linia 2; B200=celula aflata la intersectia coloanei B cu linia 200.



Deplasarea prin foi

Deplasarea dintr-o foaie in alta se face cu clic cu mouse-ul pe eticheta foii dorite.
Deplasarea prin celule
    Va puteti deplasa prin celule cu sagetile directionale de pe tastatura, cu Enter, cu Tab sau facand clic cu mouse-ul pe celula dorita.
    In situatia in care doriti sa ajungeti la o celula mai indepartata, de exemplu la celula B2000, procedati astfel:
imediat deasupra etichetelor de coloane avem bara de formule (Formula Bar care poate fi activata sau dezactivata cu comanda View, Formula Bar)


Salvarea unui fisier

Prin salvarea unui fisier, i se da acestuia un nume si o locatie, pentru a putea fi identificat ulterior. Dupa aceasta salvare se pot face salvari periodice de actualizare a documentului.
Pentru prima salvare, se acceseaza optiunea File (fisier) din bara de meniuri, Save As (salveaza ca), dupa care se introduce calea si numele fisierului.
Salvarile periodice se fac prin actionarea butonului Save din bara de instrumente.

Deschiderea unui nou fisier
Pentru a deschide un nou fisier, se actioneaza optiunea File din bara de meniuri, New. 

Instalarea unei imprimante
Pentru a putea tipari un document sau pentru a putea beneficia de optiunea Print Preview, trebuie instalata o imprimanta. Pentru aceasta se actioneaza butonul Start, Settings (setari), Printers (imprimante), Add Printer (adauga imprimanta), dupa care se alege o imprimanta.

Cauta