Proiecte disertatie, licenta, diploma
Lansarea pe piata din Romania a ecranului gonflabil


Cuprins
CAPITOLUL I.
I.Prezentarea companiei Aztec Inflatables
  1.1 Istoricul  Firmei    
  1.2 Misiunea Firmei 
  1.3 Obiectivele firmei
  1.4 Obiective de markrting                             
 1.5 Echipamente
 1.6 Produse
.                      
 CAPITOLUL II

II.Analiza mediului extern
II. 1 Elementele macromediului
II. 1.1 Mediul demographic
II. 1.2 Mediul economic
II. 1.3 Mediul tehnologic
II. 1.4 Mediul cultural, politic, natural
II.2 Elementele micromediului
II. 2.1 Furnizorii
II. 2.2 Clientii
II. 2.3 Concurenta
II. 2.4 Categorii de public
CAPITOLUL III
III.ANALIZA  SWOT

CAPITOLUL IV
IV.Strategia de lansare
IV.1 Segmentarea
IV.2 Pozitionarea pe piata
IV.3 Grupul  tinta
CAPITOLUL  V
V.Promovarea produsului ECRAN  GONFLABIL
V.1 Istoria publicitatii si viitorul ei
V.2 Publicitate
V.2.1 Presa scrisa
V.2.2 Radioul
V.2.3 Televiziunea.
V.2.4 Publicitatea exterioara
CAPITOLUL VI
VI.Alte forme de Promovare64
VI.1.Mijloace publicitare “below the line”
VI.1.1Promovarea vânzarilor
VI.1.2Sponsorizrea
VI.1.3Marketingul direct
VI.1.4Târguri, expozitii si saloane specializate
VI.1.5Alte tipuri de publicitate “below the line” si aplicatiile lor
VI.2 Relatiile publice
BIBLIOGRAFIE

CAPITOLUL I
I.Prezentarea companiei AZTEC INFLATABLES
1.1.Istoricul firmei

Aztec Inflatables este unul dintre pionierii producţiei de publicitate şi divertisment din România, activând pe piaţa înca din 1998. Cu peste 10 ani de experienţă, Aztec Inflatables are astăzi un grup de clienţi fideli, care au ştiut înca de la început să-i aprecieze creativitatea şi să-i susţină dezvoltarea, cât şi o reţea de noi clienţi în permanentă creştere.

Obiectivele noastre sunt dezvoltarea continuă de noi produse, menite să satisfacă cerinţele dumneavoastră, dublată de o creştere în calitate şi de o permanentă căutare a unor noi tehnologii care să ne permită să vă oferim servicii la cele mai înalte standarde. Lucrul cu furnizori naţionali ne ajută să păstrăm costurile la un nivel scăzut şi să eliminăm din start timpii de aşteptare generaţi de lucrul cu materiale importate. De asemenea, obiectivul nostru este să implementăm tehnologia şi know-how-ul la nivel local, pentru a ne asigura de continuitatea calităţii serviciilor.

Aztec Inflatables oferă de peste 10 ani clienţilor săi locali şi naţionali produse de calitate la un preţ avantajos, fapt care a dus la consolidarea reputaţiei noastre ca lider de piaţă în domeniu în România.

1.2 Misiunea Firmei
.
Credem în calitatea lucrului bine făcut şi lucrăm în permanenţă la dezvoltarea gamei noastre de produse, astfel încât să satisfacă orice exigenţă. Valorile promovate de noi sunt calitatea, munca în echipă şi serviciile excelente aduse clientului.

Inovaţia este o altă valoare pe care o preţuim ca motor al dezvoltării oricărei afaceri.

Experienţa noastră de peste 8 ani pe piaţa de producţie publicitară din România ne face să credem că am reusit să punem aceste valori în practică!

1.3 OBIECTIVELE FIRMEI
 Satisfacerea  cerintelor (nevoilor) clientilor prin asigurarea unor produse de calitate superioara.

1.4. OBIECTIVE DE MARKETING
Cresterea in fiecare an a vanzarilor cantitative cu cel putin 10%, lansarea produsului ECRAN GONFLABIL  in 2009 astfel incat in  4 ani  marca Aztec  sa devina cunoscuta pe inca o piata din Uniunii Europene, iar produsele sale sa fie apreciate pentru calitatile sale.
1.5 Echipamente
Folosim echipamnete de ultima generatie pentru a produce cele mai originale figurine gonflabile,baloanele cele mai vizibile si atragatoare si spatii de joaca pentru copii ce corespund tuturor normelor de securitate.
Folosim echipamente de ultimă generaţie pentru a produce cele mai originale figurine gonflabile, baloanele cele mai vizibile şi atrăgătoare şi spaţii de joacă pentru copii ce corespund tuturor normelor de securitate.

Tehnica ne ajută să transformăm ideile în proiecte şi proiectele în realitate, iar maşinile pe care ne bazăm cu precădere sunt:

Plotter cu printare la 360 dpi, maxim 720 dpi pe o lăţime maximă de 1.55 m pe aproape orice suport (textil, autocolant, PVC etc.)

Cutter pentru material - masă cu vacuum (produsă de noi) de lăţime maximă 2.5 m şi de 7.5 m lungime, care taie automat orice tip de material.

Cutter pentru folie autocolantă - folosit cu precădere la decuparea literelor pentru bannere, în cazurile în care clientul nu doreşte bannere printate.

Maşini de cusut performante, de ultimă generaţie.

Datorită echipamentelor de înaltă calitate folosite, Aztec Inflatables este primul producător din România ale cărui jocuri gonflabile au obţinut Certificatul de Conformitate eliberat de ISCIR CERT şi deţin analiza de risc în exploatare conform normelor europene şi legislaţiei în vigoare
1.6 Produse
1.Replici de produs
Produse gigantice pentru vânzări uriaşe!

Noi transformăm orice produs sau mascotă doriţi într-o replică-gigant care vă atrage garantat privirile, oriunde ar fi amplasată. Imaginaţi-vă o mascotă înaltă cât o clădire cu un etaj, purtând logo-ul dvs. sau un mesaj promoţional: atenţia e garantată!

Replicile gigantice sunt ideale pentru evenimente în aer liber, lansări de noi produse, promoţii etc., iar vizibilitatea lor le face să fie un adevărat magnet pentru clienţi.

O replică de produs gigantică şi perfect executată va lăsa o impresie de neşters oricărui client sau consumator, imprimând marca sau mesajul companiei dvs. în mintea publicului larg aproape fără efort, la un cost mult mai mic decât alte mijloace publicitare tradiţionale.

Noi vă putem transforma ideile în realitate, ajutându-vă să obtineţi profit şi întărindu-vă în acelaşi timp marca şi imaginea.

Caracteristici:

- până la 15 metri înalţime
- afişarea mărcii produsului în diverse forme
- iluminare interioară
- sistem de ancorare special proiectat pentru pământ/nisip/asfalt/beton
- dimensiuni mici pentru facilitarea transportului

2. Costume gonflabile
Una dintre cele mai noi categorii de produse oferite de firma noastră sunt costumele gonflabile care pot ajunge până la trei metri înaltime şi au o vizibilitate ideala în cadrul evenimentelor cu public numeros. Costumele pot avea forma unei mascote sau a unui produs din portofoliul dvs., sunt uşor de îmbrăcat şi de purtat şi imită aproape perfect mişcările unui corp însufleţit.

Avantajele acestor produse sunt, pe scurt:

- vizibilitate crescută datorită mobilităţii
- uşor de îmbrăcat şi de folosit
- produse extrem de practice
- impresie de mişcare reală

Informaţii tehnice:

Produsele se bazează pe o turbină uşoară, cu acumulator; sunt uşor de transportat şi de stocat.

În imagine aveţi câteva dintre costumele gonflabile, foto
3.Jocuri gonflabile
Principala specializare a companiei noastre este producţia şi închirierea de jocuri gonflabile de mari dimensiuni, atractive şi interactive.

Suntem prima firmă din România certificată de către ISCIR conform normelor de siguranţă europene SR EN 1176 şi PR EN 14960 pentru producţia de jocuri gonflabile şi echipamente de divertisment.

Oferta noastra include tobogane si saltelute de sarit viu colorate, in cele mai variate forme si dimensiuni; castele gonflabile, terenuri de baschet si fotbal si multe alte atractii!

Dacă vreţi să organizaţi o petrecere pe cinste, un loc de joacă pentru copii sau un parc, apelaţi la noi şi distracţia va fi în toi.
                                                 

4.Lansatoare de baloane
Un eveniment mult asteptat şi îndelung pregătit, fie el o lansare de produs, o deschidere de magazin sau orice alt moment memorabil din viaţă companiei/ instituţiei dvs. nu este complet fără obisnuita (şi spectaculoasă) explozie de baloane cu heliu, care umplu cerul şi lasă o impresie de neşters participanţilor la manifestare.

Acum Aztec Inflatables vă oferă sfera lansatoare de baloane cu heliu, cu ajutorul căreia puteţi adăuga o notă de grandoare şi spectacol evenimentelor pe care le organizaţi.

Sferele noastre au intre 3 şi 8 metri diametru, sunt complet personalizabile şi pot cuprinde înauntru intre 500 si 4000 de baloane! Gratie sistemului practic de deschidere cu velcro, la momentul potrivit sfera se dezumflă parţial lasând cale liberă miilor de baloane care umplu cerul, spre uimirea şi deliciul spectatorilor.

Sferele pot fi umplute şi cu alte produse gonflabile, în cadrul evenimentelor multimedia, creând un spectacol grandios.

Un astfel de moment a fost Gala Hagi din 2001, când sfera din mijlocul terenului s-a deschis revelând un tricou de mărimi impresionante similar cu cel purtat atâţia ani de fostul fotbalist


5.Display-uri gonflabile –Ecrane Gonflabile
Mesajul dvs. poate fi expus pe oricare dintre produsele noastre exact aşa cum îl doriţi.

Inscripţionarea se poate face prin cutting sau policromie. Putem reproduce cu precizie orice siglă sau mesaj publicitar în conformitate cu specificaţiile dvs.

Dimensiunile acestor ecrane asigură vizibilitate crescută, lizibilitatea mesajului şi remarcarea brand-ului aplicat de la prima vedere.

În 2008 firma noastră a produs pentru prima dată în România ecrane gonflabile de proiecţie cinematografică profesională, ideale pentru proiecţii în aer liber.

Ecran gonflabil, proiectie 35 mm sau videoproiector
Pentru prima data in Romania, Videofil.ro pune la dispozitia celor care doresc sa vizioneze filme in aer liber cinematografe mobile, echipate complet:
1.      Ecran gonflabil  -   6,45 m x 4,5 m -   2.      Aparat de proiectie film 35 mm
3.      Cabina de proiectie demontabila
4.      Videoproiector 10.000 lumen
5.      Instalatie sunet dolby stereo
Echipamentul se poate instala in maxim o jumatate de  ora oriunde:
in piete, pe plaja, in parcuri, in curtea scolii sau a gradinitei, etc
Asiguram, de asemenea, obtinerea licentelor pentru proiectarea filmelor dorite.
Totul pentru copii si parinti fericiti.

Orice eveniment important din viata copiilor  poate fi facut mai frumos cu ajutorul  acestui produs: ziua de nastere, terminarea gradinitei, inceputul vacantei, prima zi fara scutec, prima iubire.
Aici poti sa-ti inviti toti prietenii sa va faceti de cap impreuna si sa petreceti o zi de neuitat.
Tot la noi, puteti sa va lasati copilul, pana iesiti la cumparaturi, la un meci sau la o bere cu prietenii. La intoarcere il veti gasi fericit.

inovatie-cercetare-dezvoltare continua a noi produse (jocuri si structuri de jocuri, a sistemului de siguranta in exploatare, a modului de constructie, a altor factori ce contribuie la rezistenta in timp.)

 produsele AZTEC inflatables sunt fabricate din materiale de inalta calitate,sunt plastifiate cu PVC pe ambele parti plasate pe un strat de poliester.

 au un strat de 5mm de protectie si intarire cusut de 6 ori, peretii foarte inalti sunt standard.

 fermuare pentru o montare/demontare rapida, toate suprafetele sunt duble iar punctele de sustinere sunt cvatriple pentru maximum de rezistenta si durabilitate.

 punctele de sustinere sunt plasate in jurul bazei, suprafetele de protectie sunt demontabile si totodata si suprafetele de alunecare sunt demontabile.

 toate produsele au o forma si design deosebit, sunt pictate manual, folosindu-se pigmenti de cea mai buna calitate configurand produselor o rezistenta in timp la razele solare.


    

Alte servicii
Servicii asigurate la cerere pentru produsele instalate în Bucureşti sau oriunde în ţara:

- transport
- instalare şi ancorare
- generatoare electrice portabile sau conectarea la o sursă de electricitate
- servicii de pază
- service non-stop, întreţinere şi reparaţii
- obţinerea autorizaţiilor de instalare şi plata taxelor aferente
- garanţie extinsa pentru anumite produse
-inchiriere Ecran Gonflabil

CAPITOLUL  II.

II.1 Elementele macromediului

Macromediul  cuprinde un set complex de variabile incontrolabile care împreună formează un cadru în care îşi desfăşoară activitatea o organizaţie. Există patru categorii de variabile care influenţează modul în care organizaţiile îşi abordează activităţile de marketing. Ei sunt cunoscuţi sub numele de factorii STEP:
Factorii socio-culturali se referă la modelele de comportament între segmentele populaţiei.
Factorii tehnologici se referă la dezvoltarea potenţialului fizic al lumii prin intermediul industriilor şi indivizilor.
Factorii economici se referă la sistemele de alocare a resurselor în societate.
Factorii politico-juridici se referă la mijloacelor de control stabilite pentru apărarea intereselor unei societăţi.

Firmele cât şi clienţii lor sunt influenţaţi din ce în ce mai mult de forţele globale,  printre care:
Creşterea  vitezei în transporturile internaţionale, în comunicaţii şi în tranzacţiile financiare, care atrage după sine o dezvoltare rapidă a schimburilor comerciale şi a investiţiilor la nivel mondial, mai ales între cei poli ai lumii comerciale: America de Nord, Europa Occidentală şi Orientul Îndepărtat. Erodarea treptată a dominaţiei şi competitivităţii americane pe pieţele mondiale şi întărirea puterii economice a Japoniei şi a altor state din Orientul Îndepărtat.
Apariţia unor blocuri comerciale cum ar fi Uniunea Europeană şi NAFTA, în scopul extinderii cooperări economice regionale.
Creşterea volumului tranzacţiilor de barter şi în contrapartidă.
Trecerea la economia de piaţă a statelor din fostul lagăr socialist, în paralel cu privatizarea rapidă a întreprinderilor de stat.
Răspândirea rapidă a stilurilor de viaţă globale, ca urmare a dezvoltării comunicaţiilor internaţionale.
 Deschiderea treptată a unor uriaşe pieţe noi: China, India, Europa Răsăriteană, ţările arabe.
Creşterea numărului alianţelor strategice încheiate peste graniţele naţionale, ca MCI şi British Telecom, Texas Instruments şi Hitachi, Coca – Cola şi Cadburz Schweppes.
Amplificarea tensiunilor şi conflictelor regionale după încheierea Războiului Rece, precum Instruments şi Hitachi, Coca – Cola şi Cadburz Schweppes.
Amplificarea tensiunilor şi conflictelor regionale după încheierea Războiului Rece.  Creşterea ameninţării teroriste pe întreg globul.
Accentuarea procesului de adoptare a mărcilor globale în diferite ramuri, precum industria automobilelor, alimentare, îmbrăcămintei, produselor electronice, etc.


II.1.1 Mediul demografic

Prima forţă de macromediu care trebuie urmărită este populaţia, deoarece pieţele sunt formate din oameni. Demografia, prin analizarea modelelor şi trendurilor în structura populaţiei este posibilă anticiparea comportării consumatorilor de pe o anumită piaţă, deoarece oamenii sunt cei care formează pieţele, dar şi oferta de forţă de muncă în măsura în care numărul mare de nevoi şi dorinţe ale acelor indivizi sunt exprimate de  trăsăturile demografice cum ar fi vârsta, sexul, starea civilă, rasa şi ocupaţia.
Pe plan mondial se constată o creştere „explozivă” a populaţiei cu un ritm anual de 1,7%.   Această tendinţă constituie o sursă de îngrijorare, din două motive: primul motiv fiind caracterul limitat al resurselor Terrei, precum combustibili, alimente, etc, care trebuind să asigure viaţa unui număr atât de mare de locuitori, vor ajunge la un moment dat să se epuizeze complet; al doilea motiv îl constituie rata cea mai ridicată de creştere a populaţiei se înregistrează în ţările sau comunităţile cele mai sărace, în cele mai slab dezvoltate regiuni trăiesc actualmente 76% din populaţia globului, ritmul de creştere al acesteia fiind de 2% pe an – în comparaţie cu regiunile mai dezvoltate ale lumii, unde aceasta este de numai 0,6% anual, ca urmare a introduceri unui sistem medical modern în ţările în curs de dezvoltare rata mortalităţii a scăzut în timp ce rata natalităţii a rămas aproape constantă, astfel este practic imposibil pentru aceste ţări ca îngrijirea şi educarea corespunzătoare a copiilor să se facă în paralel cu creşterea standardului de viaţă al întregii populaţii. Creşterea explozivă a populaţiei lumii are implicaţii majore asupra sferei afacerilor, deşi ea duce automat la sporirea nevoilor umane, nu duce automat şi la creşterea pieţelor, dacă puterea de cumpărare este scăzută. Pentru a controla creşterea populaţiei, guvernul chinez a adoptat reglementări prin care se limitează la un singur copil pe familie, firmele care comercializează jucării în special, speculează cu grijă una dintre consecinţele acestei măsuri: copii chinezi sunt răsfăţaţi, cunoscuţi în China ca „micii împăraţi”, copii chinezi sunt copleşiţi cu cadouri, de la bomboane şi până la calculatoare, ca urmare a unui fenomen denumit „sindromul celor şase buzunare”, întrucât pentru fiecare copil există în mod potenţial până la şase persoane adulte, părinţi, bunici, străbunici, unchi şi mătuşi, care sunt gata să-i satisfacă orice capriciu.
Populaţia unei ţări variază mult din punctul de vedere al grupelor de vârstă. La una din extreme se situează Mexicul, cu o populaţie foarte tânără şi un ritm rapid de creştere, unde laptele, scutecele, rechizitele şcolare şi jucăriile sunt de maximă importanţă, în timp ce în Japonia produsele destinate adulţilor sunt mai importante întrucât este una dintre cele mai îmbătrânite populaţii.
Aceste informaţii semnalează marketerilor acele categorii de produse şi servicii pentru care cererea va fi mare în următorii ani.  Creşterea segmentului populaţiei vârstnice va duce la creşterea cererii pentru comunităţi de viaţă asistate, a cererii pentru produse alimentare porţionate şi pentru şi echipamente medicale. Firmele care s-au concentrat pe un singur grup de vârstă vor trebui să-şi nuanţeze politica de marketing, pentru a ţine cont şi de alte grupe care înregistrează o creştere semnificativă. Pepsi a reuşit să depăşească limitele pieţei sale tradiţionale reprezentate de generaţia „baby boom” pentru a cuceri o cotă cât mai importantă din segmentul reprezentat de adolescenţii între 13 – 19 ani. Vicepreşedintele mărci de la Pepsi declara: „Trebuie să păstrăm Generaţia Pepsi iniţială, dar în paralel trebuie să câştigăm de partea noastră şi generaţia tânără.”   Structura etnică şi rasială a populaţiei variază în funcţie de ţară. În Japonia, unde locuitorii sunt în proporţie de 100% japonezi, în schimb în Statele Unite unde locuitorii provin din toate colţurile lumii, fiind iniţial comparat cu un „creuzet al popoarelor”, dar pare din ce în ce mai evident că acea „contopire” pe care o presupune termenul „creuzet” e departe de a fi avut loc. Astăzi, se spune că societatea americană e ca un „castron cu salată”, în care grupurile etnice îşi păstrează identitatea, locul şi spaţiu şi cultura. Fiecare categorie de populaţie are cerinţe bine definite şi deprinderi proprii de cumpărare. Există companii din domeniul producţiei alimentare, al îmbrăcămintei şi mobilei care şi-au orientat ofertele şi activităţile promoţionale către una sau mai multe dintre categorii.   Dar marketerii nu trebuie să cadă în capcana generalizării excesive a caracteristicilor de grupare etnică, deoarece există în cadrul aceluiaşi grup etnic, consumatori care diferă între ei.
                           
  II.1.2 Mediul economic
Economia influenţează totalul de bani aflat la dispoziţia consumatorilor şi organizaţilor pentru a face achiziţii. Pentru existenţa unei pieţe este nevoi nu numai de oameni, ci şi de putere de cumpărare.  Puterea de cumpărare depinde de venitul curent,  de preţuri, de nivelul economisirii şi al îndatorării, precum şi de existenţa posibilităţilor de creditare în vederea cumpărării.
Între statele lumii există mari diferenţe din punctul de vedere al nivelului şi al distribuţiei veniturilor, dintre factorii determinanţi principali îl reprezintă profilul economic, astfel distingându-se patru tipuri:
1. Economiile de subzistenţă, unde cea mai mare parte a populaţiei este angrenată în agricultură, majoritatea produselor fiind destinate consumului intern, iar surplusul este folosit pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii simple.
2. Economiile bazate pe exportul de materii prime, sunt bogate în una sau mai multe resurse naturale, dar sărace în alte privinţe. Cea mai mare parte a venitului naţional se obţine din exportul acestor resurse, ca de exemplu Zair, Arabia Saudită, etc. în funcţie de numărul rezidenţilor străini şi al localnicilor înstăriţi, aceste state sunt şi o piaţă pentru mărfuri în stil occidental şi pentru produse de lux.
3. Economiile în curs de industrializare, unde producţia internă reprezintă 10-20% din produsul intern brut, ca India, Egipt, Filipine, unde industrializarea a dus la apariţia unei clase bogate şi a unei clase mijlocii mai puţin numeroase, dar în expansiune; ambele se caracterizează prin cerea pentru mărfuri noi, o parte a acesteia neputând fi satisfăcută decât prin importuri.
4. Economiile industrializate, fiind principalele exportatoare de produse finite şi de fonduri pentru investiţii. Clasa de mijloc bine reprezentată le conferă atributele unor pieţe abundente pentru toate tipurile de produse.

Romania are cel mai redus impozit pe venit din toate cele 27 de state ale Uniunii Europene, 16%, potrivit unui studiu realizat de Eurostat, biroul european de statistica. La polul opus se afla Danemarca si Suedia, cu un impozit pe venit de 59%, respectiv, 56,60%. In ceea ce priveste media europeana a impozitului pe venit, aceasta este de 38,68%, in timp ce in zona euro, media este de 45%.
Romania are acelasi nivel si, relativ, la impozitul pe profit, tot 16%, insa nu este cel mai scazut. Cele mai scazute impozite pe profit sunt practicate in Bulgaria, Cipru, fiecare cu cate 10%, Irlanda (12,5%) si Letonia (15%). Romania vine imediat dupa aceste state, pe locul cinci. In cealalta parte a topului, cu cele mai ridicate impozite pe profit, regasim urmatoarele state: Danemarca (38,7%), Italia (37,3%) si Malta (35%).
Impozitele scazute au avut efecte asupra volumului de venituri obtinute. Avand un nivel mic al impozitului pe venit si, la fel, un nivel redus al impozitului pe profit (in comparatie cu celelalte state din Uniunea Europeana), veniturile din aceste impozite au fost, de asemenea, reduse. Din acest motiv, Romania a inregistrat in 2005 cel mai scazut nivel de venituri din taxe si impozite in raport cu statele din Uniunea Europeana. Dintre cele 27 de state (EU 25 + Romania si Bulgaria), in statul roman, ponderea in Produsul Intern Brut (PIB) al veniturilor din taxe si impozite a fost de 28%, cel mai mic nivel din toate aceste tari.
Romania este urmata de Lituania (28,9%), Slovacia (29,3%), Letonia (29,4%). In Polonia, veniturile din impozite au reprezentat 34,2% din PIB, in Bulgaria 35,9%, iar in Ungaria 38,5%. La fel, alte state cu valori mici au fost: Irlanda, Polonia, Portugalia. Liderii acestei grupe, cu venituri  mari din impozite si taxe ca pondere in PIB sunt: Suedia (51,3%) si Danemarca (50,3%). Cele doua tari sunt urmate de Belgia, Franta si Finlanda.


   II.1.3 Mediul tehnologic

Tehnologia este o forţă conducătoare a schimbărilor în societate deoarece: creează noi moduri de a satisface nevoile consumatorilor şi produce în prezent cel mai mare impact asupra vieţii oamenilor. Poate identifica nevoi latente, ocazional, noile tehnologii permit chiar împlinirea unor nevoi niciodată recunoscute ca atare. Tigăile care nu lipesc sunt rodul programului spaţial al SUA, teflonul fiind dezvoltat pentru navele spaţiale nu pentru tigăi de bucătărie. Tehnologia ajută la descoperirea de noi consumatori , modifică modelele cererii , stilului de viaţă ; din ce în ce mai mulţi oameni urmând să lucreze acasă ca producători independenţi, nu de bunuri ci de informaţie. Ei i se datorează adevărate minuni, cum ar fi crearea penicilinei, chirurgia cardiacă sau pilula contraceptivă, dar tot ea a dat naştere şi unor adevărate orori, precum bomba cu hidrogen, gazele paralizante sau pistolul mitralieră. Orice tehnologie nouă este o forţă care „distruge pentru a crea”. Poate modifica natura concurenţei într-o industrie, internetul reduce cererea  pentru servicii poştale, şi nu va trece mult până când elevii vor învăţa cu ajutorul unor programe de computer speciale, rolul profesorilor fiind mult diminuat. În loc să se reprofileze pe activităţi noi,  multe întreprinderi au ignorat ori au opus rezistenţă inovaţiilor şi cifra lor de afaceri a intrat în declin. Poate creşte eficienţa activităţilor de marketing, prin utilizarea de noi tehnologii, întreprinderile sunt capabile să-şi îmbunătăţească eficienţa cu care îşi servesc clienţii.
Noile tehnologii stimulează investiţiile şi activitatea economică. Din păcate, descoperirile tehnice nu apar la intervale regulate de timp, este deci posibil ca economia să stagneze în perioada dintre două invenţii majore, precum transportul feroviar, automobilul, radioul, televizorul, PC-urile, internetul şi telefoanele mobile. În acest timp, golul existent este acoperit de inovaţiile minore ce comportă un risc mai redus, precum cafeaua solubilă, hamburgerul, deodorantele, palm PC etc.  Progresul tehnologic are unele consecinţe pe termen lung, care nu pot fi întotdeauna prevăzute, precum anticoncepţionalele ce au dus la reducerea dimensiunii familiei şi la creşterea numărului de femei angajate şi la sporirea veniturilor disponibile.
Se lucrează la tot mai multe idei, intervalul de timp dintre apariţia unei idei şi implementarea ei cu succes se reduce continuu, la fel ca şi intervalul dintre introducerea în fabricaţie şi atingerea vârfului de producţie. Nouăzeci la sută din totalul oamenilor de ştiinţă care au existat vreodată sunt contemporani cu noi, iar tehnologia se alimentează din propriile resurse. Oamenii de ştiinţă contemporani lucrează la o varietate incredibilă de noi tehnologii, care vor revoluţiona produsele şi procesele de producţie.  Domeniile cele mai promiţătoare sunt biotehnologia, electronica, robotica şi ştiinţa materialelor. 

Se poate constata ca timp de peste trei decenii in secolul XX, Romania a fost in randul primelor tari din lume in elaborarea de calculatoare electronice si retele de calculatoare.
Exceptand marii pionieri, Statele Unite ale Americii si Marea Britanie, care au realizat calculatoarele cu tuburi electronice Atanasoff-Berry in 1942 (dar neutilizat) si Colossus in 1943 (utilizat cu mare succes), un numar de tari au realizat primele lor caculatoare cu tuburi electronice inainte de 1957 (data primului calculator romanesc-Tabelul I) si anume:
Uniunea Sovietica (1951-52), Franta (1952), Suedia (1953), Olanda (1953), Japonia
(1956). Rezulta ca Romania, datorita lui Victor Toma, astazi membru de onoare al
Academiei Romane, se plaseaza pe locul opt.
INTERNET
Doar 64% dintre firme acceseaza internetul
In Romania dotarea cu computere a firmelor se apropie de nivelul atins in Uniunea Europeana, dar procentul celor care au conexiune la internet este sensibil mai mic decat cel inregistrat la nivel european. Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) in lunile aprilie-mai 2005 pe un esantion de 1.399 de IMM-uri (micro, mici si mijlocii) ce activeaza in intreaga economie, din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale tarii.

Studiul dat publicitatii arata ca 81,90% dintre firmele autohtone au in dotare computere, 64,16% acceseaza internetul iar 56,51% utilizeaza e-mail-ul. Circa 27,97% dintre IMM-uri detin site-uri proprii si 7,51% din intreprinderi recurg la vanzarile/cumparaturile on-line. Totusi, un procent destul de ridicat de IMM-uri (15,52%) nu detin computere/site propriu si nu utilizeaza internetul, e-mail-ul si vanzarile/cumparaturile on-line, in vreme ce 0,79% dintre firme folosesc alte componente IT, cum ar fi telefonia IP, programe de proiectare asistata sau intranetul.

Un sondaj asemanator, realizat la nivel european pe 7.662 de IMM-uri, a evidentiat ca 85,3% dintre microfirme, 91% din firmele mici si 95% dintre firmele mijlocii au in dotare computere. De asemenea, 73% dintre microintreprinderile investigate au conexiune la internet, comparativ cu numai 54,59% dintre microfirmele romanesti. E-mail-ul este folosit de aproximativ 68% dintre microfirmele europene si de 53,11% din cele romanesti
Sursa: http://www.bizcity.ro/index.php?x=readnews&sid=18430 - 25 iulie 2005
Conform unui raport realizat de PricewaterhouseCoopers, rata cresterii numarului de utilizatori de internet din Romania este de un milion pe an.In 2006, 5,5 milioane de romani vor accesa, conform raportului, internetul.

1 milion de utilizatori in 2001
2 milioane de utilizatori in 2002
3 milioane de utilizatori in 2003
4 milioane de utilizatori in 2004
5 milioane de utilizatori in 2005
5,5 milioane de utilizatori in 2006
   II.1.4 Mediul cultural, politic, natural

Societatea în care se nasc şi se formează oamenii le modelează acestora convingerile, valorile şi normele de comportament. Aproape fără să-şi dea seama, ei dobândesc astfel o viziune asupra lumii care le defineşte relaţia cu ei înşişi, cu cei din jur, cu natura şi cu universul.   Examinând gradul de cultură al unei societăţi este posibilă identificarea principalelor credinţe, valori şi norme comportamentale care conduc acea societate, acest lucru oferind o puternică indicaţie asupra preferinţelor pentru produse sau servicii. Credinţele sunt transmise de la părinţi la copii şi vor fi accentuate de instituţiile educaţionale, juridice şi sociale. Unele credinţe sunt stabile şi nu se modifică de la o generaţie la alta foarte mult, deoarece persoanele care trăiesc într-o anumită societate sunt păstrătoare multor convingeri şi valori profunde. Dar alte norme culturale s-au schimbat dramatic. Mariajul nu mai este considerat o condiţie prealabilă pentru alcătuirea familiei; divorţul şi recăsătorirea au creat noi tipuri de familie.  Influenţa religiei a scăzut, România este formată majoritar din creştini ortodocşi , restul catolici, protestanţi, baptişti, musulmani etc.  Fiecare cultură este compusă din culturi secundare, adică grupuri diverse de oameni care împărtăşesc aceleaşi valori rezultate din experienţa de viaţă.
Mediul politic şi legislativ exercită o puternică influenţă asupra deciziilor de marketing. Acest tip de mediu se compune din legi, organisme guvernamentale şi grupuri de presiune care influenţează şi limitează puterea de acţiune a persoanelor fizice şi juridice.  Uneori, aceste legi pot da naştere la ocazii favorabile pentru anumite genuri de activitate. De exemplu legile care prevedeau obligativitatea reciclării deşeurilor au imprimat un avânt fără precedent sectorului de reciclare a materialelor.  Cea mai mare parte a legislaţiei este destinată protejării populaţiei, un alt mijloc fiind prin intermediul codurilor stricte ale organizaţiilor profesionale. Legile care afectează afacerile au în general unul din următoarele obiective : protejarea consumatorilor, protejarea societăţii şi protejarea concurenţei.  Comisia Europeană s-a dovedit foarte activă în elaborarea unui nou cadru juridic referitor la concurenţă, la standardele de calitate a produselor, la garantarea produselor şi la schimburile comerciale dintre cele 15 state membre ale Comunităţii Europene.  După colapsul blocului sovietic, fostele state membre ale acestuia au trecut la adoptarea rapidă a unui set de legi care să reglementeze economia de piaţă liberă.  
Pentru a împiedica firmele să profite de pe urma consumatorilor au fost introduse legi care să asigure un standard minimal al produselor precum şi să controleze modul în care acestea sunt vândute şi informaţiile oferite cumpărătorului.
Un alt tip de legislaţie încurajează şi protejează concurenţa. Concurenţa în afaceri este în general în interesul consumatorului şi încurajează companiile să se focalizeze pe nevoile clienţilor. Deşi concurenţa este în beneficiul consumatorului, există unele circumstanţe în care unii producători trebuie protejaţi de concurenţi. De exemplu când se lansează un nou produs sau o nouă tehnologie, inventatorii trebuie protejaţi astfel încât concurenţa să nu copieze pur şi simplu după lansarea pe piaţă, sau înainte, produsul care poate a necesitat ani şi cheltuieli enorme pentru a fi proiectat. Legislaţia oferă această protecţie sub forma patentelor, care sunt documente legale ce garantează celor care îndeplinesc criteriile dreptul exclusiv de a vinde invenţia.
Protejarea societăţii; deciziile pe care le ia o companie în interesul clienţilor săi pot să nu fie în interesul societăţii ca întreg. Ca rezultat,  a apărut o legislaţie care-i apără pe consumatori şi mediul lor de consecinţele propriilor lor decizii. În mod special sunt protejaţi copiii de produsele care ar putea să le facă rău, cum ar fi tutunul sau alcoolul şi nu li se permite să conducă un autovehicul până la vârsta la care îl pot controla în mod responsabil. Alte legi îi obligă pe conducătorii auto să fie asiguraţi ca în cazul nefericit al accidentelor să poată compensa daunele produse altora.
                           
II.2 Elementele micromediului

Simpla prezenţă pe piaţă a unei firme determină un contact permanent ale acesteia cu micromediul. Organizaţia intră într-un ansamblu de relaţii, prin intermediul cărora îşi proiectează şi apoi finalizează activitatea economică.
  În desfăşurarea activităţii sale întreprinderea însăşi se constituie în purtător de nevoi, pentru satisfacerea cărora apelează la resurse materiale, financiare şi umane. Totodată, ea este furnizoare de produse / servicii pentru satisfacerea nevoilor unor agenţi economici. Conducerea compartimentului de marketing are sarcina de a crea oferte atractive pentru consumatorii vizaţi de firmă. În ambele cazuri, întreprinderea vine în contact cu agenţi de mediu care se plasează în imediata apropiere, iar acţiunile lor se răsfrâng direct asupra activităţii sale.
Factorii care fac parte din micromediul întreprinderii pot fi împărţiţi în patru mari grupe:
Furnizori
Clienţi
Concurenţi
Categorii de public

 La elaborarea planurilor de marketing, conducerea departamentului de marketing trebuie să ţină seama şi de interesele celorlalte grupuri din cadrul firmei, cum ar fi: conducerea superioară, compartimentele financiar, cercetare – dezvoltare, aprovizionare, producţie şi contabilitate. Toate aceste grupuri între care există o relaţie directă formează mediul intern al unei firme. Conducerea superioară stabileşte misiunea, obiectivele, strategia generală şi politica acesteia. Managerii de marketing trebuie să adopte decizii în concordanţă cu proiectele conducerii superioare, planurile de marketing trebuind să fie aprobate de aceasta înainte de a fi puse în practică. Ei trebuie să conlucreze cu celelalte compartimente ale firmei. Personalul financiar este preocupat de problema găsirii şi utilizării fondurilor necesare îndeplinirii planului de marketing. Compartimentul cercetare – dezvoltare se concentrează asupra proiectării unor produse sigure şi atractive pentru consumatori. Cei de la aprovizionare se confruntă cu problema găsirii materialelor şi materiilor prime necesare, în timp ce personalul productiv este răspunzător pentru fabricarea bunurilor în condiţiile de calitate şi cantitate cerute. Contabilitatea trebuie să măsoare veniturile şi costurile, în aşa fel încât cei de la marketing să ştie în ce măsură realizează obiectivele propuse. Toate compartimentele influenţează planurile şi acţiunile compartimentului de marketing, precum şi capacitatea sa de satisfacere efectivă şi profitabilă a nevoilor consumatorilor vizaţi.

II 2.1 Furnizorii

Furnizorii pot fi întreprinderi sau persoane particulare care asigură resursele necesare firmei în vederea producerii bunurilor sau serviciilor sale. Situaţia furnizorilor poate influenţa în mare măsură activitatea de marketing, ei asigură pe baza unor relaţii de vânzare – cumpărare, resursele necesare pentru realizarea obiectivului de activitate al organizaţiei. Livrarea materialelor cu întârziere sau cu lipsuri, grevele şi alte evenimente pot afecta desfacerile pe termen scurt, iar pe termen lung ele pot avea o influenţă negativă asupra renumelui de care se bucură firma în rândul clienţilor săi.


Aceştia se împart în trei mari categorii:
1. Furnizorii de bunuri materiale – materii prime, materiale, echipamente etc. – asigură elementele de bază fără de care produsele întreprinderii nu pot să fie realizate şi nevoile clienţilor nu pot fi satisfăcute. Marketerii trebuie să urmărească evoluţia preţurilor principalelor variabile de intrare, deoarece creşterea cheltuielilor de aprovizionare ar determina o potenţială creştere a preţurilor care ar putea afecta volumul desfacerilor.
2.Prestatorii de servicii – sunt o categorie importantă că asigură realizarea unei game largi de servicii necesare îndeplinirii obiectivului de activitate al întreprinderii, ca de exemplu:
servicii financiare ce sunt reprezentaţi de bănci, companii de credit, societăţi de asigurări şi alte firme care contribuie la finanţarea întreprinderii sau la protejarea acesteia împotriva riscurilor pe care le implică achiziţionarea şi vânzarea mărfurilor;
servicii de marketing, sunt firme de cercetare, agenţii de publicitate, firme de relaţii cu mass –media şi firme de consultanţă în marketing care ajută întreprinderea să aleagă şi să promoveze produsele potrivite pentru fiecare piaţă în parte;
servicii de distribuţie fizică şi depozitare, ce ajută firma să stocheze şi să transfere utilajele şi accesoriile din punctele de origine la destinaţie. Depozitele execută operaţiuni de stocare şi protejare a produselor înainte transferării lor la următoarea destinaţie, în Bucureşti este localizat depozitul companiei IRcat. O firmă va trebui să identifice cele mai bune modalităţi de depozitare şi transport al mărfurilor, ţinând seama de costul, precizia, viteza şi siguranţa acestora.    
3.Furnizorii forţei de muncă sunt reprezentaţi de unităţile de învăţământ,                                oficiile de forţă de muncă, precum şi persoanele aflate în căutarea unui loc de         muncă. Societatea deţine un departament de resurse umane propriu care  realizează atât recrutarea, filtrarea şi interviurile.
    FURNIZORII importanti ai firmei AZTEC INFLTABLE sunt :
     Furnizorul de servicii informatice: S.C. NAUM CONSALT SRL
     Furnizor de energie: Electrica SA –
Furnizor de materie prima            CA KENNEDY INC
707 Place Robert – Joncas
Suite 103 St Lawrent QUE H4M 272Canada
Tel:1/514/3367290
Fax:1/514/3663458 (F1)



     
  II 2.2 Clienţii

 Clienţii reprezintă cercul firmelor, instituţiilor şi al persoanelor individuale cărora le sunt adresate produsele şi serviciile, fiind cea mai importantă componentă a micromediului întreprinderii. Deplina  satisfacere a clienţilor reprezentând principalul lor obiectiv. Luând în considerare  necesitatea creşterii numărului şi fidelităţii clienţilor,  elemente   care stau la baza oricărei afaceri pot opta pentru diferite oferte speciale care să  asigure acest lucru.
În funcţie de statutul lor şi de natura solicitărilor faţă de produsele firmei, clienţii se clasifică în şase categorii:
Consumatori sunt persoane particulare şi gospodării care cumpără sau închiriază bunuri şi servicii pentru consumul propriu.
Utilizatorii industriali achiziţionează bunuri şi servicii în vederea prelucrării sau utilizării lor în procesul de producţie.
Intermediarii sau comercianţi sunt agenţi economici care ajută întreprinderea să-şi vândă produsele către consumatorii finali. Aceştia sunt utilizaţi în zonele în care nu există posibilitatea distribuţiei produsului printr-o reţea proprie.
Instituţiile precum spitale, penitenciare, şcoli care asigură bunurile şi serviciile necesare persoanelor de care se îngrijesc.
Pieţele guvernamentale sunt formate din agenţii de stat care achiziţionează bunuri şi servicii cu scopul de a presta servicii publice sau de a pune la dispoziţia celor care au nevoie de ele.
Pieţele internaţionale sunt formate din cumpărători din alte ţări, aceştia putând fi consumatori individuali, producători, comercianţi sau agenţii guvernamentale.       
Piaţa ţintă pentru produsul ECRAN GONFABIL  este formată
 din :
firmele din Romania  cu capital privat si cu capital de stat care vor sa-si faca reclama printr-un ecran gonflabil cu ocazii speciale , lansare unuor noi produse , intruniri speciale , informare a publicului, evenimente speciale de genul Aniversarea Cinematografiei Romanesti.
Institutiile statului , respective primarii , prefecture,guvern , agentii guvernamentale si neguvernamentale cu ocazia intrunirilor in spatiu inchis sau deschis pentru informarea celor prezenti .
 Persoanelor sau familile ce deţin curte, grădină , pentru petrecerea zilei de nastere , relaxare(virsata intre 25-55ani) .
 
     
Clienţi / Brand-uri ale firmei Aztec
Firma Aztec Inflatables are 141 de clienti mari in Romaia din care enuntam

1Music Channel
A&M International
AB Plus
ABB
ABN AMRO BANK
ABTH
Actimel
AD 4 UPRO
AD VERITAS
ADHOC Advertising
ADPPloiesti
Advantage Plus
Advertigo
Agenţia De Vise
AIR France
Albinuţa Shops
Alitalia
All Media Company
Altex
Anchor Mall
Antena 1



II 2.3 Concurenţă

Concurenţii reprezintă un factor cu influenţă puternică asupra rentabilităţii afacerii. Ei sunt nelipsiţi din cadrul unui mediu economic cu adevărat concurenţial, specific unei veritabile economii de piaţă. Conform concepţiei de marketing, pentru a avea succes, o firmă trebuie să satisfacă nevoile şi dorinţele consumatorilor mai bine decât concurenţii săi. Marketerii trebuie să-şi creeze un avantaj strategic, poziţionându-şi oferta în aşa fel încât să se diferenţieze net în mintea acestora de ofertele concurenţilor.  Competitorii se deosebesc între ei prin rolul pe care îl joacă în raporturile cu clienţii, atitudinea faţă de noutăţi, de modificările pieţei, de mijloacele promoţionale utilizate etc., nu există o strategie competitivă care să se potrivească tuturor firmelor. Fiecare firmă va trebui să ţină seama de mărimea şi poziţia sa în cadrul pieţei, comparativ cu mărimea şi poziţia concurenţilor săi. Firmele mari, care ocupă poziţii dominante într-un anumit domeniu, pot utiliza o serie de strategii pe care firmele mici nu-şi pot permite să le aplice. Deşi există strategii pe care marile companii le pot folosi cu succes, există altele care le pot duce la eşec, în schimb firmele mici au posibilitatea de a-şi crea strategii mai eficiente şi de a le implementa mai rapid decât firmele mari. Wally Olins spune despre concurenţă: „Îmi este foarte clar faptul că diferenţa dintre majoritatea produselor este neglijabilă. Lupta se dă tot mai mult între companiile din spatele produselor, decât între produse în sine.”  Analiza concurenţei are în vedere, în principal, tipul concurenţei directă sau indirectă şi mărimea acesteia. În ceea ce priveşte concurenţa directă pentru ECRANUL Gonflabil  pe piaţa din România este singurul produs de acest gen, în schimb concurenţa indirectă este puternică, fiind reprezentată de produsele alternative de publicitate si de alte forme de recreere pentru cei mai mici si familii.
În ceea ce priveşte companiile concurente acestea sunt: WIND94 SRL ,HAPPY –PLAY SRL , PUBLICITA RECLAM SRL
 II 2.4 Categorii de public
Mediul de marketing al firmei cuprinde şi diferite categorii de public. O categorie de public este o grupare care manifestă un interes efectiv sau potenţial, ori care influenţează asupra capacităţii unei organizaţii de a-şi atinge obiectivele. Dintre diferitele categorii de public fac parte  :
Organismele financiare – acestea influenţează capacitatea firmei de a obţine fondurile necesare. Principalele organisme financiare sunt: băncile, societăţile de investiţii şi acţionarii;
Mijloacele de informare în masă – sunt acele organisme care transmit informaţii prin intermediul ziarelor, revistelor, posturilor de radio şi televiziune.
Organele de stat – conducerea firmei trebuie să ţină seama de schimbările survenite la nivelul politicii de stat. Marketerii trebuie să se consulte adeseori cu avocaţii asupra aspectelor referitoare la siguranţa produselor, veridicitatea reclamelor, etc.
Organele cetăţeneşti – este posibil ca deciziile de marketing ale unei firme să fie contestate de o serie de organizaţii ale consumatorilor, de organizaţiile ecologiste, de grupări ale minorităţilor, precum şi de alte grupuri de presiune. Compartimentul de relaţii publice al firmei poate contribui la menţinerea legăturilor cu aceste asociaţii ale consumatorilor şi cetăţenilor.
Organismele publice locale – orice firmă întreţine legături cu organismele publice locale, cum ar fi rezidenţii din vecinătatea sa şi organizaţiile obşteşti. De regulă, marile companii încredinţează sarcina menţinerii legăturilor cu comunitatea, participării la întruniri, informări şi sprijinirii cauzelor nobile unui funcţionar special desemnat în acest sens.
Marele public – o firmă trebuie să fie permanent preocupată de atitudinea marelui public faţă de produsele şi activităţile sale. Imaginea publică influenţează volumul desfacerilor acesteia.  Numeroase corporaţii investesc masiv în promovarea şi consolidarea unei imagini proprii sănătoase.
Personalul propriu – în această categorie intră muncitorii, managerii, voluntarii şi consiliul de conducere al firmei. Marile companii îşi formează şi motivează personalul propriu prin intermediul buletinelor informative şi al altor mijloace de aceeaşi natură. În clipa în care angajaţii sunt mulţumiţi de situaţia lor în cadrul firmei, această atitudine pozitivă se transmite şi publicului din afara organizaţiei.
Planurile de marketing elaborate de firmă pentru aceste categorii de public pot avea caracteristici comune cu cele destinate clienţilor săi. Compania poate dori atragerea unui organism public în calitate de client, reclamă favorabilă, ea va trebui să creeze o ofertă suficient de atractivă pentru organismul respectiv, în aşa fel încăt acesta să reacţioneze conform aşteptărilor.  Firma poate realiza programe de marketing destinate clienţilor săi, satisfăcând în acelaşi timp nevoile anumitor categorii de public.   
Firma lucreaza cu urmatoarele banci:
-Banca Transilvania
-Alpha Bank
-BRD

CAPITOLUL III

III.ANALIZA  SWOT

 

                  PUNCTE FORTE

calitatea produsului

Management performant

Tehnologie de ultima ora

O pozitie de top in domeniul produselor gonflabile

Unicitatea produsului

 

                     PUNCTE SLABE

 

Slaba eficienta a sistemului de distributie

 

   OPORTUNITATI

Piata fara concurenta la acest produs

Pret care sa asigure un profit mai mare

.Nevoia nesatisfacuta pentru acest produs

Numar mare de clienti

             AMENINTARI

Importul acestor produse de pe piata Europeana sau americana

                             IV. Strategia de lansare
4.1 Segmentarea
   Conform cecetarilor de piata effectuate a fost evidentiat un segment de piata semnificativ  60% care sunt interesati in achizionarea sau inchirierea noului produs cu un procent mai mare in Bucuresti.
4.2 Pozitionarea pe piata
Clienti personae juridice percep noul  produs o Alternativa de a face publicitate produselor lor  si satisface nevoia lor in cazul unor conferinte sau ocazi speciale ale companielor lor
4.3 Grupul tinta sunt familile cu un venit mediu care au gradini si  copii intre 4 si 20 ani ca persoanae fizice, familile cu virste intre 25 si 50 de ani care au gradini  si isi petrec o parte din timpul liber cu prieteni in aer liber.
firmele din Romania  cu capital privat si cu capital de stat care vor sa-si faca reclama printr-un ecran gonflabil cu ocazii speciale , lansare unuor noi produse , intruniri speciale , informare a publicului, evenimente speciale de genul Aniversarea Cinematografiei Romanesti.
Institutiile statului , respective primarii , prefecture,guvern , agentii guvernamentale si neguvernamentale cu ocazia intrunirilor in spatiu inchis sau deschis pentru informarea celor prezenti .
4.4 Mixul de marketing
4.4.1.-Produsul
Ecran gonflabil, proiectie 35 mm sau videoproiector
Pentru prima data in Romania, Videofil.ro pune la dispozitia celor care doresc sa vizioneze filme in aer liber cinematografe mobile, echipate complet:
1.      Ecran gonflabil  -   6,45 m x 4,5 m -   2.      Aparat de proiectie film 35 mm
3.      Cabina de proiectie demontabila
4.      Videoproiector 10.000 lumen
5.      Instalatie sunet dolby stereo
Echipamentul se poate instala in maxim o jumatate de  ora oriunde:
in piete, pe plaja, in parcuri, in curtea scolii sau a gradinitei, etc
Asiguram, de asemenea, obtinerea licentelor pentru proiectarea filmelor dorite.
Produsul are si geanta in care este strins si transportat produsul
.
4.4.2 Pretul  Produsului
Pretul produsului este de 1200 LEI  pentru cumparare
Pretul inchirierii este de 160 lei /zi
Pretul include  montare , demontare gratuita pentru personae fizice care locuiesc in Bucuresti.
Pentru persoanele care nu locuiesc in Bucuresti se plateste transportul si cazare daca este cazul in functie de comnda.
Pretul inchirierii este de 200lei pe zi  pentru persoane juridice.
In cazul inchirierii pe o perioada mai mare de o zi se acorda discount intre 10 si 30% in functie de numarul de zile de inchiriere.
Intre 2 -5 zile discount 10%
Intre 6-10 zile discount 20%
Peste 11 zile discount  30%
4.4.3.Distributia se va realiza
- prin vinzarea directa la clientii aflati deja in portofolilul companiei
-prin vinzare directa la persoane juridice producatore de bunuri materiale 
 Se va  angaja doi agenti de vinzari pentru vinzarea directa.
-prin intermediul Internetului- situl propriu de prezentare, preluare comenzi si vinzare
Pentru personae fizice vinzarea sau inchirierea se va face prin intermediul sitului de pe internet si prin telefon.
 4.4.4. Promovarea  produsulu

Cauta