Marketing in 10 lectii

Introducere

    Termenul marketing este de origine anglo-saxona si provine din verbul to market care înseamna a desfasura tranzactii de piata, a cumpara si a vinde. Este “arta si stiinta de a vinde”.
   
    Marketingul este deci un concept organizational, o organizare de metode, procedee si tehnici de cercetare, analiza, de previziune si de control, dar si de organizare si promovare în întreprindere a unui spirit de cunoastere si anticipare a schimbarilor permanente în conceptiile si atitudinile cumparatorilor, în preferintele si aspiratiile acestora.


    UAU!Ai retinut ceva?
    In literatura de specialitate sunt date multe definitii ale marketingului. Nu este necesar sa retii definitia; trebuie sa intelegi ce inseamna marketingul.

Notiuni de baza

    Orice definitie a marketingului, cuprinde urmatoarele concepte de baza:
        - nevoi,
        - dorinte,
        - produs,
        -valoare,
        - satisfactie si calitate,
        - piete.

 

    Marketingul se întemeiaza pe nevoile si dorintele oamenilor.

   
    Cea mai cunoscuta ierarhizare a necesitatilor umane este realizata de Maslow:

 
1. necesitati fiziologice: hrana, îmbracamintea, somnul;
2. necesitati de siguranta: centura de siguranta, sistemele de protectie a locuintelor, detectoarele de fum etc;
3. necesitati sociale: de apartenenta, afectiune;
4. necesitati de stima, de recunoastere, prestigiu si faima: haine si masini de lux, obiecte de arta etc;
5. necesitati de autodepasire: educatia, hobby-urile etc.


 

 

 

Cauta