Totul despre vanzari
Brainstorming

     Ai o problema pe care nu o poti rezolva?
Nu mai ai idei? Simti ca trebuie sa schimbi ceva dar nu stii ce? Nu stii cum sa faci ca sa reusesti sa pui in practica o schimbare?
Organizeaza un brinstorming!
Ce este brainstorming? Iei mai multe creiere si le storci pana iese  solutia!

 
    Reprezinta o metoda de simulare a creativitatii de grup, pusa la punct de Al. Osborn, prin intermediul careia se asigura o amplificare a cantitatii ideilor noi care au sansa de a fii folosite ca solutii de rezolvare a unei probleme complexe.
 Pentru asigurarea succesului grupului brainstorm, se recomanda un scenariu metodologic structurat în trei etape:

1. Pregatirea reuniunii de creativitate, prin:

        - programarea sedintei de creativitate la o ora la care participantii sunt odihniti;
         - alegerea cu grija a locului de desfasurare si asigurarea unor conditii optime de microclimat;
        - asigurarea aparatelor de inregistrare operativa a dezbaterilor (camera video, etc);
        - precizarea dimensiunilor grupului de creativitate;
        - selectionarea specialistilor si nominalizarea acestora ca membri ai grupului în asa fel încât sa se asigure o componenta eterogena;
        - stabilirea cu acuratete a problemei pe care grupul de creativitate o are de solutionat, cu suficient timp înainte de desfasurarea sedintei.

2. Desfasurarea propriu-zisa a reuniunii:
     Se stabileste liderul de grup care trebuie sa conduca reuniunea spre o rezolvare a problemei prin colectarea de idei noi si alegerea variantei optime de solutionare;

Liderul grupului are o misiune extrem de delicata si în acelasi timp importanta caracterizata prin:
            - crearea si întretinerea pe tot parcursul sedintei de creativitate a unui climat deschis, propice manifestarii specialistilor grupului brainstorm;
             - asigurarea formulii unor idei scurte, la obiect, fara divagatii sau discursuri demagogice;
             - încurajarea participantilor sa emita idei noi, plecându-se de la unele idei deja formulate;
             - interzicerea evaluarii ideilor emise în timpul sedintei;
             - înregistrarea exacta si completa a dezbaterilor si mai cu seama a ideilor formulate de participanti;
             - sistarea reuniunii de creatie în momentul în care au fost emise între 80 si 100 de idei referitoare la problema supusa dezbaterii.

3. Evaluarea si valorificarea “productiei” de idei.  Aceasta reprezinta o etapa derulata în afara reuniunii de creativitate propriu-zisa.

   Demersurile initiale se refera la:
         - selectia si clasificarea ideilor emise în reuniune;
        - realizabile si aplicabile imediat;
        - relizabile si aplicabile într-o perioada viitoare;
        - nefezabile;
        - analiza si evaluarea finala a solutiilor.
Cauta