Marketing in 10 lectii

 

 Mixul de marketing (managementul marketingului)


    Marketing versus management

    Multa lume confunda managementul cu marketingul. Cand ii intrebi ce inseamna  managementul marketingului deja i-ai bagat in ceata. Vreau sa lamurim aceste lucruri pentru ca voi sa nu le incurcati niciodata.
   
    Managementul înseamana a conduce, într-un context dat, un grup de persoane care au de atins un obiectiv comun, în conformitate cu politica companiei din care fac parte.


    Marketingul reprezinta arta si stiinta de a vinde.

    Managementul marketingului este analiza, planificarea, implementarea si controlul programelor destinate sa creeze, sa stabileasca si sa mentina schimburi profitabile cu cumparatorii tinta în scopul atingerii obiectivelor organizatiei

    Mixul de marketing
Nu cred ca exista vreo persoana care sa nu fi laudat prajiturile bunicii. Cum reuseste oare bunica sa faca  prajituri asa de bune? Simplu: ingredientele necesare…..
La fel este si cu marketingul! Reprezinta o amestecatura de ingrediente: mixul de marketing.

Ingredientele necesare pentru un marketing reusit sunt (dupa Philiph Kotler) cei patru P:
- produs;
- pret;
- promovare;
- plasament sau distributie.


Vom folosi ca exmplu pentru fiecare ingredient: insula Mauritius.
 

• Produs: corelatia dintre bunul sau produsul în cauza, si la modul în care relaþioneazã la nevoile si dorintele utilizatorului final.

Exemplu: pentru Insula Mauritius- se face o descriere a insulei, a turistilor, a nevoilor turistilor si a felului in care li se satisfac nevoile (nevoi de lux:casatorii in apa, in balon...)

• Pret: Se refera la procesul de stabilire a preþului pentru un produs, inclusiv reducerile de pret.

Exemplu: stabilirea preturilor pentru cazare la hotelurile din Insula Mauritius.
Un punct de plecare in stabilirea politicii de pret este analiza preturilor prezente si perceptia turistilor referitor la acestea.

 Promovare: Include reclama, relatiile publice, publicitatea si vanzarile personale, si se refera la diferite metode de promovare a unui produs, brand sau companie.

Exemplu: promovarea Insulei Mauritius
Eforturile de promovare a Insulei Mauritius pana in prezent se concentrau in sfera marketingului direct, fiind folosita cu precadere publicitatea prin posta si oferirea de cadouri catre turisti.

    Publicitatea prin posta consta in special in expedierea de vederi, de mici pachete de condimente mauritiene, sticlute cu rom de pe insula si miniaturi in lemn si cupru ale pasarii dodo, toate acestea avand scopul de a le aminti vizitatorilor de zilele placute petrecute in insula, de exotismul acesteia si de a trezi dorinta de a retrai experienta unei vacante de vis.

    Turistii gaseau in camera de hotel mici suveniruri precum: carti de bucate specifice Mauritius-ului, barcute sculptate in lemn, casete cu muzica Sega, acestea urmarind sa incite turistii in descoperirea celorlalte atractii ale insulei. De asemenea, la plecarea de pe insula, vizitatorii primeau pachete cu peste afumat, flori de anthurium, pachete cu ceai, zahar si condimente din Mauritius si seturi din lemn de Solitaire mauritian.

• 
Plasament sau distributie se refera la modul în care produsul ajunge la client.

spre exemplu, plasamentul la locul vânzãrii sau desfacerii cu amãnuntul.

Acest al patrulea P face referinta la locul unde produsul sau serviciul este vândut, exemplu regiune geografica sau ramura industriala, si segmentul caruia se adreseaza(tineri adulti, familii, companii, oameni de afaceri, femei, barbati, etc.).

Exemplu:distributia pentru Insula Mauritius
Tipurile de canale de distributie folosite in prezent sunt in principal agentiile de turism si Internetul.

 

Cauta