Exercitii pentru varsta a treia
Gimnastica de intretinere pentru varsta a treia

    “ Trebuie sa iubim si batranii, sa-i onoram si sa-i protejam; sunt parte din patrimoniul nostru national!” Ana Aslan

    “Sportul pune zavot batranetii si o impiedica sa intre in casa” Aristofan

    Oamenii de stiinta afirma ca omul acestui secol este pregatit biologic si social sa traiasca peste o suta de ani.
Analizandu-se biografiile longevivilor s-a ajuns la concluzia ca miscarea in aer liber, viata echilibrata, lipsita de excese, o buna corelare a efortului fizic si intelectual cu odihna sunt elemente de baza in mentinerea tineretii si prelungirea vietii.
    Celor ce vor sa se angajeze in lupta cu anii le recomandam ca “arma” sigura impotriva batranetii exercitiile fizice, cu ajutorul carora sa-si mentina sau sa obtina o tinuta corecta, o buna conditie psihia si fizica.
Practicarea exercitiilor recomandate de noi se poate incepe la orice varsta, chiar si dupa 80 de ani, cu conditia ca ritmul de executare almiscarilor sa fie moderat.





Exercitiul 1
    Bratul stang sus, dreptul jos. Extensii ale bratelor, tragand spre spate. Apoi schimbati bratele.








Exercitiul 2

    Flexia gambei pe coapsa si a coapsei pe bazin. La fel si cu celalalt picior.





Exercitiul 3

    Ducerea piciorului stang sus, cu genunchiul intins. Reveniti. La fel, cu piciorul drept.





Exercitiul 4

    Bratele sus, in prelungirea trunchiului. Ridicarea trunchiului inainte si aplecarea lui, spre genunchi. Revenire
Cauta