Marketing in 10 lectii

Faza planificarii

1. Analiza SWOT (prezentata mai pe larg in capitolul “Analiza SWOT”)

    Analizeaza:
        -  punctele slabe -weaknesses;
        -  punctele tari - strenghts;
        -  amenintari - threats;
        -  oportunitati - opportunities.

2. Stabilirea obiectivelor planului de marketing  - elementul cheie al intregului plan de marketing.

Obiectivele de marketing trebuie sa trateze:
1. Cifra de vanzari pe perioada planului, analizata pe produse si segmente de piata;
2. Procentul de piata pe perioada planului, analizata pe produse si segmente de piata;
3. Profitul brut al vanzarilor.

ATENTIE! Este important a nu se confunda obiectivele cu strategiile.
Obiectivul este ceea ce doresti sa obtii.
Strategia este modul cum obtii acel lucru.

3. Formularea strategiilor de marketing (prezentata mai pe larg in capitolul “Strategiile de marketing”)

  Strategia este modul in care ajungi la atingerea obiectivelor.

 Strategiile sunt aplicabile mixului de marketing pentru fiecare P:
    1. Strategii legate de produse
    2. Strategii legate de preturi
    3. Strategii legate de promovare (reclama)
    4. Strategii legate de plasare (distributie) 


Clasificarea strategiilor:
    a. Strategii defensive (de aparare)
    b . Strategii de dezvoltare
    c . Strategii ofensive (de atac)


4. Calculul bugetului de marketing
    Este o etapa care necesita o atentie deosebita.Trebuie sa calculezi profitabilitatea investitiei, rentabilitatea planului de marketing.
 
    Vei calcula :
        - venitul total;
        - cheltuielile totale;
        - profitul care inseamna venit -cheltuieli;
        - valoarea totala a investitiei;
        - diferenta dintre profit si investitie. Daca investitia este mai mare decat profitul, inseamna ca nu este profitabila si trebuie revizuita.

Sa luam un exemplu scurt: Sunt director general la o firma a carei obiect de activitate este predarea cursurilor de dans. Pentru a imbunatati imaginea firmei si a spatiului inchiriat,voi face o investitie.Investita este necesara pentru atragerea mai multor clienti.
Venitul lunar este de 5000 ron.
V=5000 ron
Cheltuielile totale sunt de 2500 ron.
C=2500 ron
Profitul ramas lunar este de 2500 ron (profit= venit-cheltuieli)
Pr=V-C=5000-2500=2500 ron
Investita dorita de mine cuprinde:
- modernizat spatiu = 3000 ron;
- advertising/reclama = 2000ron.

Investitia totala este de 5000 ron.

Profit lunar este de 2500 ron.
Invrestitia de 5000 ron.
In 2 luni recuperam investita totala. Este o investitie rentabila, deoarece se acopera in 2 luni.

 

 

 

Cauta