Motociclisti: accelerare sau franare pentru evitarea accidentelor?
Ideea acestui articol este doar de a informa despre posibilitati, neavand nici o intentie de a incuraja sau recomanda vreuna dintre manevre.

Cand motociclistul se confrunta cu un obstacol care apare brusc ( o masina care ii iese in cale, un animal care apare pe sosea, etc) trebuie sa evalueze rapid situatia si sa decida cum sa actioneze. Principalele optiuni pe care le are la dispozitie sunt : sa incerce sa franeze pana la oprire sau sa accelereze, sa ocoleasca obstacolul.

Eficienta manevrei depinde de fizica miscarii.
Bazandu-ne pe date experimentale si investigatiile accidentelor, putem aproxima distanta necesara pentru a frana si distanta necesara pentru a ocoli obstacolul. Cum distanta de franare creste odata cu viteza, putem trage urmatoarele concluzii:



Daca mergeti cu o viteza de pana la 80 km/h (plus sau minus 10km/h depinzand de conditiile de drum si de experienta motociclistului) cea mai buna optiune este de a frana.

Daca mergeti cu mai mult de 80 de km/h distanta de franare creste exponential iar ocolirea obstacolului devine cea mai buna optiune.

Avand in vedere ca ambele manevre se bazeaza pe legile fizici, putem trage concluzia (in general) ca la viteze mici, franarea este o manevra mai buna pentru a evita un accident, in timp ce la viteze mai mari, ocolirea este cea mai buna solutie.
Cauta